GČP: Cestovní pojištění nově kryje i opatření spojená s onemocněním COVID-19


			GČP: Cestovní pojištění nově kryje i opatření spojená s onemocněním COVID-19

Pojištění Generali České pojišťovny kryje výdaje, které klienti v zahraničí mají v souvislosti s nařízeným testem i karanténou spojenou s onemocněním COVID-19. Pojišťovna uhradí také náklady na stravu, ubytování na místě a návrat cestovatele zpět do ČR. V rámci pojistného limitu 30 000 Kč je možné využít úhradu zaplaceného parkování na letišti při pozdějším návratu.

Pro nově sjednané smlouvy individuálního cestovního pojištění od 24. července 2020 Generali Česká pojišťovna rozšiřuje pojistné krytí u pojištění pro případ přerušení nastoupené cesty. Pojištění nově reaguje na aktuální situaci s onemocněním COVID-19 při cestování nejen po Evropě, ale také po celém světě.


Mohlo by vás zajímat: Prognóza ČBA: Klíčem hospodářského růstu ČR jsou investice a export


Díky úpravám tak pojištění pro případ přerušení nastoupené cesty uhradí klientům v zahraničí nenávratně vynaložené náklady v těchto situacích:

  • je-li příslušným úřadem nařízen preventivní test na zjištění onemocnění COVID-19,
  • je-li příslušným úřadem nařízena preventivní karanténa v souvislosti s podezřením na onemocnění COVID-19,
  • v případě nařízené karantény pojištění hradí také náklady spojené s ubytováním a stravou,
  • parkovné, které vzniklo po termínu řádného návratu leteckou dopravou, za předpokladu, že řádnému vyzvednutí vozu zabránila nařízená karanténa v souvislosti s COVID-19,
  • repatriace do České republiky po ukončení nařízené preventivní karantény (letadlo, vlak, autobus).

K dispozici mají klienti pojistný limit 30 000 Kč na osobu. Náklady přitom pojištění hradí v případě, že nejsou hrazeny místními úřady v zahraničí. Ve všech výše uvedených případech klienti musí kontaktovat asistenční službu Generali České pojišťovny, která s nimi celý postup bude koordinovat. Mimo jiné i proto, aby náklady uhradila přímo a nebylo nutné následně řešit zpětné proplacení.

Pojištění pro případ přerušení nastoupené cesty je možné sjednat výhradně na všech pobočkách Generali České pojišťovny. Na pojištění se vztahují obvyklé slevy, například rodinná sleva, kde je pro děti do 6 let věku pojištění zdarma.


Mohlo by vás zajímat: Zdeněk Zavadil z Komerční pojišťovny: Životní pojištění ELÁN oblékl nové SAKO


Cestovní pojištění a onemocnění covid-19 obecně

Cestovní pojištění v souvislosti s onemocněním COVID-19 hradí náklady spojené s léčbou pouze za předpokladu, že k nákaze došlo v zahraničí v tzv. bezproblémové lokalitě. Jde tedy o místo, kam Ministerstvo zahraničních věcí ČR (MZV ČR) nevydalo varování nebo doporučení necestovat z důvodu onemocnění COVID-19.

V lokalitě, kam MZV ČR vydalo varování nebo doporučení necestovat i nadále pojištění léčebných výloh (a všechna ostatní pojištění) kryjí ostatní situace, které se netýkají nákazy onemocněním COVID-19, a to v rozsahu pojistných podmínek.


Mohlo by vás zajímat: Petr Jedlička: Lze srovnávat aktuální průběh pandemie s první vlnou?


Příklad z praxe

Klient letí na dovolenou do Řecka od 1.8. – 8.8. Poslední den mu na hotelu, při odhlašování před cestou na letiště, naměří zvýšenou teplotu, udělají mu test na COVID-19.  Klient čeká na výsledky, je mu nařízena karanténa v tomto hotelu v termínu 8.8. – 15.8. Výsledek testu je nakonec negativní a může odcestovat.

Generali Česká pojišťovna proplatí náklady testu, náklady karantény (hotel, strava), pokud je nehradí místní úřad, který jej nařídil, a náklady na repatriaci, popř. parkovné na letišti za dny navíc oproti původnímu termínu návratu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články