Cestovní pojištění je dnes už běžným standardem a při zahraničních cestách je samozřejmostí. Řada lidí však bohužel neví, jak využít všech jeho výhod nebo jak v případě nutnosti vůbec postupovat. Pokud se vám v zahraničí stane úraz nebo vás postihne nemoc, vězte, že nemusíte pátrat po lékařské pomoci na vlastní pěst, protože pojišťovna se o vás postará.
„Pokud máte uzavřené platné cestovní pojištění, je vám k dispozici asistenční služba,“ vysvětluje František Špulák, Marketing and Communication Executive pojišťovny MetLife, a dodává: „Telefonní číslo bývá obvykle uvedeno na smlouvě o sjednání pojištění nebo na kartičce pojištěnce. Asistenční služba je ve vašem rodném jazyce, takže se nemusíte bát, že byste se v zahraničí kvůli jazykové bariéře nedomluvili. Operátor vám poskytne rady, jak postupovat při ošetřování a nasměruje vás k nejbližšímu lékařskému zařízení, s nímž má vaše pojišťovna uzavřenou smlouvu.“
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Nový impuls v boji proti diskriminaci
Je dobré se předem připravit na to, že ošetření je v zahraničí málokdy bezplatné a může snadno přesáhnout sto euro. Pokud u sebe nemáte hotovost, opět pomůže asistenční služba, která se zdravotnickému zařízení zaručí, že účet bude proplacen. Podle instrukcí asistenční služby si rovněž vyžádejte příslušnou dokumentaci a účtenky, aby vám peníze mohly být po návratu do republiky zpětně proplaceny.
„V rámci cestovního pojištění máte obvykle nárok na klasickou lékařskou péči zahrnující ošetření či případnou hospitalizaci. Pokud byste rádi využívali nadstandardních služeb, vyplatí se mít uzavřené životní a úrazové pojištění. V případě pojistné události vám peníze z plnění mohou financovat například odlehčenou verzi sádry nebo lepší pokoj v nemocnici, stejně jako případnou rehabilitaci, případně mohou fungovat jako finanční náhrada za čas strávený hospitalizací. Tento druh pojištění vás navíc chrání celoročně a bez ohledu na místo, kde se právě nacházíte. Rozhodně se proto vyplatí zvážit možnost, že investujete do péče o sebe a životní pojištění uzavřete,“ říká František Špulák, Marketing and Communication Executive pojišťovny MetLife.
Komentáře
Přidat komentář