Exkluzivní výzkum ČAP potvrzuje: Klienti pojišťovnám důvěřují!


			Exkluzivní výzkum ČAP potvrzuje: Klienti pojišťovnám důvěřují!
21.7.2017 Spektrum, Pojistný trh

Pojišťovnictví patří mezi obory, kterým veřejnost spíše důvěřuje. Míra důvěry v tento segment české ekonomiky je relativně vysoká, a řadí ho tak po bok státních úřadů, leteckých či energetických společností. Naopak nejméně lidé důvěřují nebankovním poskytovatelům finančních služeb.Všeobecně klienti vnímají svoji pojišťovnu velmi dobře a zůstávají jí loajální.

Důvěryhodnost je velmi důležitá pro stabilitu celého segmentu pojišťovnictví. Česká asociace pojišťoven chce tento parametr dlouhodobě sledovat a usilovat o zlepšování image celého sektoru. „Spokojenost lidí s pojištěním se zvyšuje. Pojišťovny totiž plní sliby, které dávají svým klientům, a naplňují tak jejich očekávání," říká výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek. 

Mezi silné stránky a tzv. „must have“ klienti zařadili následující atributy: profesionalita poradce a jeho dosažitelnost, přístup v případě škody a plnění slibů, jednoduchý proces uzavření smlouvy a srozumitelné podmínky. Slabých stránek pojišťovny podle průzkumu moc nemají, ale klienti by přivítali co nejlepší ceny a nabídku výhod nebo slev.CAP SCHEMA

Důvěra v tento obor je důležitá i s ohledem na poradenství, které pojišťovny svým klientům poskytují. Podle průzkumu se většina klientů řadí spíše k pasivním typům, to znamená, že se spoléhají na doporučení svého poradce, přičemž osobní komunikace je stále nejvíce využívanou možností.


Mohlo by vás zajímat: Zamyšlení: Vstane životní pojištění z mrtvých?


„Profesionalita poradce ovlivňuje také celkovou spokojenost klientů, kteří mají sjednané pojištění. Jsem přesvědčen, že kvalitní poradenství bude vždy potřeba, bez ohledu na přirozený vývoj informačních technologií a existenci nejrůznějších srovnávačů,“ pokračuje Jan Matoušek.

„Všeobecně klienti vnímají svoji pojišťovnu velmi dobře. Pojišťovny získaly u atributu spokojenosti 8 bodů z 10, navíc 30 % lidí je se svojí pojišťovnou spokojeno velmi. Polovina respondentů má jen jednu hlavní pojišťovnu a zůstávají své pojišťovně věrní," doplňuje Jan Matoušek.

O změně své hlavní pojišťovny by uvažovala pouze necelá třetina respondentů a hlavními důvody by byla subjektivně vysoká cena pojištění nebo problémy s pojistným plněním. 


Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojistného obzoru, část první: Sehnat zaměstnance je problém


Služby pojišťoven se za posledních 5 let zlepšily: S tímto výrokem souhlasí 55 % klientů a dalších 35 % bylo ve svých odpovědích neutrální. 

„Z toho je patrné, že situace v pojišťovnictví se podle klientů pocitově spíše vylepšuje nebo se nemění,“ uvádí Jana Hamanová, ředitelka výzkumu SC&C. Většina lidí by také souhlasila s tvrzením, že být pojištěný se vyplatí. Naopak lidé nesouhlasí s tím, že bez hypotéky nemá smysl uzavírat životní pojištění.

Průzkum Vnímání pojišťovnictví realizovala v květnu 2017 pro Českou asociaci pojišťoven na reprezentativním vzorku více než tisíce lidí výzkumná agentura SC&C. Tento průzkum bude asociace každoročně opakovat.

Zdroj: Česká asociace pojišťoven

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články