Jaroslav Besperát: Snažíme se o spravedlivé sazby


			Jaroslav Besperát: Snažíme se o spravedlivé sazby

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) zažívá úspěšně období, které vyvrcholilo dominancí v tradiční anketě Pojišťovna roku. ČPP ve čtyřech hlavních kategoriích získala hned tři první a jedno druhé místo. Přitom dlouhodobě fungovat na vysoce konkurenčním trhu není pro žádnou pojišťovnu vůbec jednoduché. „Například trh s povinným ručením je vysoce soutěžní a s ohledem na rostoucí cenový tlak se snažíme sazby tohoto pojištění klientům stanovovat co nejvíce spravedlivě – individuálně podle celé řady hledisek,“ říká generální ředitel České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát.

Česká podnikatelská pojišťovna je veřejností vnímána zejména jako pojišťovna, která se v prvé řadě orientuje na poskytování pojištění motorových vozidel. Jak se vám daří na tomto poli? 

Dosahovat úspěchů na vysoce konkurenčním trhu povinného ručení není pro žádnou pojišťovnu vůbec jednoduché. Za léta poskytování povinného ručení jsme se stali stabilní trojkou na trhu – tedy třetím největším poskytovatelem tohoto pojištění. Lidé nám zůstávají věrni, protože jim nabízíme spravedlivé, individuální pojištění díky uplatňování segmentace. To neznamená nic jiného, než že sazby povinného ručení spravedlivě rozlišujeme podle celé řady hledisek, jako je škodní historie, věk a region řidiče, či například stáří vozu.

V loňském roce jsme se u pojištění vozidel hodně zaměřili také na nabídku nejrůznějších připojištění. Jsou totiž mezi motoristy hodně poptávané, a tak jsme se snažili naši nabídku co nejvíce vylepšit, a ještě více rozšířit. Naše alternativa „malého“ havarijního pojištění, kterou jsme uvedli pod názvem KLIKA, měla mezi motoristy velký úspěch.


Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojišťovna roku 2017: ČPP třikrát první


Za uplynulý rok měla ČPP nejvyšší čistý přírůstek klientů a s počtem 1, 2 mil. vozidel patří mezi tři největší poskytovatele povinného ručení. Co podle vás lidé při výběru povinného ručení vedle ceny nejvíce zkoumají? 

Motoristé vedle ceny hledí zejména na rozsah asistenčních služeb, výši sjednaných pojistných limitů a pak další výhody a benefity. Naše bezplatné limity asistenčních služeb patří k nejvyšším na trhu a ČPP je poskytuje nejen při nehodě, ale i v případě poruchy vozidla. Je třeba si uvědomit, že nejčastějším důvodem, proč lidé volají asistenční službu, je právě porucha vozidla, nikoliv nehoda.

Že máme kvalitní a vyhledávané pojištění aut, dokládají i četná ocenění, které tento produkt získal v nejrůznějších soutěžích. Například v anketě Pojišťovna roku, kterou organizuje Asociace pojišťovacích makléřů, jsme v kategorii Autopojištění zvítězili již čtyřikrát za sebou.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Před digitalizací není úniku


Co chystáte v oblasti doplňků k povinnému ručení letos? 

V letošním roce jsme další novinku v oblasti připojištění představili před pár týdny. Jedná se o nejrozsáhlejší variantu asistenčních služeb s názvem CAR MAXI. Tímto připojištěním reagujeme na rostoucí zájem lidí si připlácet za kvalitnější a rozmanitější asistenční služby s vyššími limity.

CAR MAXI tak obsahuje kupříkladu odtah vozidla ze zahraničí do vzdálenosti 1250 kilometrů, přistavení a zapůjčení náhradního vozidla až na osm dní, či úhradu za opravu pneumatiky či rovnou výměnu dvou pneumatik a mnoho dalších věcí. Všechno položky, které jsou při cestách na dovolenou k nezaplacení. Cena tohoto připojištění se přitom pohybuje již od 990 korun ročně.

Klienty u povinného ručení na prvním místě zajímá cena. Co mohou v tomto ohledu očekávat do budoucna? 

Cenové úpravy do budoucna směrem vzhůru pocítí zejména motoristé, kteří častěji bourají. Naopak kvalitní řidiči, kteří jezdí opatrně, se výraznějšího zdražení povinného ručení obávat nemusejí. Je to výsledek naší spravedlivé segmentace – individualizace sazeb, kde se snažíme cenově postihnout zejména rizikovější skupiny motoristů.

Na druhou stranu je ale potřeba říci, že nám jako pojišťovnám přidělávají starosti rychle rostoucí škody na zdraví a k tomu i rostoucí ceny náhradních dílů vozidel včetně nárůstu hodinových sazeb v autoservisech.


Mohlo by vás zajímat: Lidé ročně prokouří luxusní all inclusive dovolenou


Před nedávnem jste spustili novou kampaň, která je tentokrát věnovaná pojištění majetku. Proč jste se rozhodli propagovat právě toto pojištění? 

Je pravdou, že v našich marketingových kampaních jsme dávali přednost pojištění, které bylo spojené s motorovými vozidly. Letos jsme se rozhodli pro změnu a soustředili se na majetkové pojištění s novinkou Domex+. Důvodem je skutečnost, že je stále mnoho lidí, kteří pojištění majetku podceňují. Buď svá obydlí nemají pojištěna vůbec, nebo často nedostatečně. A proto chceme lidem nabídnout naše nové jednoduché balíčkové pojištění.

Výhodou produktu Domex+ je, že v každém balíčku lidé vždy získají maximální rozsah pojistné ochrany – zahrnuje totiž nejširší krytí na trhu. Sami si jen zvolí variantu pojistných limitů – základní, střední nebo nejvyšší. Navíc ti, kteří si sjednají smlouvu do konce června, získají slevu 500 korun na první pojistné.

Jaké je nejprodávanější životní pojištění u ČPP?

Nejprodávanějším produktem životního pojištění v naší nabídce je investiční pojištění Evoluce. Tento produkt navíc prošel inovací a nyní ho klientům nabízíme jako Evoluce Plus. Naší strategií obecně je každoročně přijít s nějakými inovacemi. Bereme to jako základní úkol naše klíčové produkty neustále modernizovat a vylepšovat. Za naším úspěchem stojí dlouhodobá a koncepční práce. V ČPP máme za poslední tři roky největší nárůsty na trhu v segmentu životního pojištění a patříme k nejúspěšnějším pojišťovnám, měřeno předpisem pojistného. 


Mohlo by vás zajímat: Zákon o distribuci pojištění a zajištění míří do Senátu


Přestože je ČPP univerzální pojišťovnou, má v názvu přívlastek „podnikatelská“. Jak se ČPP daří speciálně v oblasti pojištění podnikatelů a pojištění podnikatelských rizik? 

Pojištění podnikatelů a podnikatelských rizik jsou oblasti, kde patříme mezi nejrychleji rostoucí pojišťovny. Náš meziroční růst pojistného dosáhl 12 procent, a to přitom výše pojistného přesahuje jeden a půl miliardy korun. A je to právě pojištění podnikatelů, které je tou nejvyšší metou – jeden z nejprestižnějších segmentů pojištění. My přitom pojišťujeme nejen malé a střední podnikatele, živnostníky, ale i velké korporace. Co je dneska mezi podnikateli obecně hodně poptávané, je pojištění odpovědnosti.

Jak byste zhodnotil uplynulý rok, a to jak z hlediska České podnikatelské pojišťovny, tak optikou vývoje celého pojistného trhu?

Pojišťovny celkově vybraly na pojistném téměř 123 mld. Kč, což je o 3,8 % meziročně více. Velmi si cením skvělých výsledků, kterých dosáhla v roce 2017 ČPP. Předepsali jsme pojistné v celkovém objemu 8,7 mld. Kč. Podle metodiky České asociace pojišťoven  jsme meziročně rostli o 7,4 % a byli na dvojnásobku ve srovnání s pojistným trhem. S tržním podílem 6,6 % si držíme šestou pozici v žebříčku největších pojišťoven.

Jaroslav Besperat ČPP 2

Svou silnou stránku potvrdila ČPP v povinném ručení, kde s počtem přes 1,2 mil. vozidel patří mezi tři největší hráče na trhu. Dynamický nárůst jsme zaznamenali v životním pojištění, v důležitém segmentu běžně placeného pojistného jsme meziročně rostli o 15,9 %, a byli tak nejrychleji rostoucí pojišťovnou na trhu. V roce 2017 rostla ČPP podle statistiky ČAP v oblasti neživotního pojištění oproti roku 2016 o 5,2 %. Obhájili jsme tak svou čtvrtou pozici největší neživotní pojišťovny v ČR. Tahounem segmentu bylo pojištění občanů o 17,6 % a pojištění průmyslu a podnikatelů s navýšením o 13,4 %.

O tom, že ČPP je na domácím trhu úspěšnou firmou, svědčí nejen naše obchodní výsledky, ale také získaná ocenění. Pojišťovna pravidelně boduje ve Zlaté koruně, v soutěži Nejlepší pojišťovna vyhlašované deníkem Hospodářské noviny a, jak už jsem zmínil, naposledy se nám podařilo uspět v anketě Pojišťovna roku pořádané pojišťovacími makléři, ve které jsme ve čtyřech klíčových kategoriích byli třikrát první. Rád bych tak využil tuto příležitosti k tomu, abych poděkoval a vyjádřil uznání za podporu a skvělou spolupráci na dosažených výsledcích našim zaměstnancům, obchodním partnerům a makléřům.  


Mohlo by vás zajímat: Kolaps pojišťovny Alpha: Tisíce řidičů bez pojištění


A jak vidíte průběh aktuálního roku?

Konkrétní úkol, který před pojišťovnami dlouhodobě stojí, je především obecné zvýšení propojištěnosti v populaci ČR. Stejně tak se pojišťovny budou muset důsledně zaměřit na oblast povinného ručení, které se jako celek dostalo pod hranici profitability. ČPP několik let upozorňuje na nutnost koncepčního řešení celé situace. Klíčové bude i posílení spolupráce ČKP s pojišťovnami na výměně a využití relevantních dat z registru vozidel, a to i v souvislosti se znovuzavedením příspěvku nepojištěných řidičů do tzv. garančního fondu.

V roce 2018 bude pojišťovnictví čelit řadě výzev. Nejen těm legislativním, jako jsou GDPR, IDD nebo otázky zdravého ocenění rizik a požadavků Solvency II, ale také těm inovativním, které představují digitalizace a moderní technologie, včetně hrozby kybernetických rizik.


Jaroslav Besperát

Jaroslav Besperát vystudoval strojní fakultu ČVUT, obor ekonomika a řízení strojírenského podniku. V pojišťovnictví se pohybuje více než 20 let. Začínal v Živnostenské pojišťovně, další léta pracoval v IPB pojišťovně. V roce 2002 nastoupil do České podnikatelské pojišťovny do funkce obchodního ředitele, stal se vrchním ředitelem a poté náměstkem generálního ředitele. Předsedou představenstva a generálním ředitelem byl jmenován v březnu 2010. Svými odbornými znalostmi, obchodním talentem a vyjednávacími schopnostmi si získal uznání mezi vrcholovými manažery v oboru. V soutěži Fincentrum Banka roku získal titul Pojišťovák roku a je také držitelem titulu Manažer roku v odvětví Bankovnictví, pojišťovnictví a poradenství. K jeho zálibám patří golf, fotbal, hokej, jízda na kole či plavání.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články