Jak rakouští klienti doporučují své pojišťovny?


			Jak rakouští klienti doporučují své pojišťovny?
11.6.2019 Zahraničí

Připravenost doporučit dále „své“ společnosti v bankovním sektoru loni v Rakousku dále stoupla. Ukazují to první výsledky ankety „Recommender Award“. Ve sféře pojišťovnictví tato ochota naopak klesla, nicméně ve srovnání s předchozími roky zůstává relativně vysoká.

Studie Recommender zjišťuje pomocí metody Net Promoter Score (NPS), do jaké míry jsou zákazníci spokojeni s nabídkou jejich společnosti. Klienti dostávají otázku, s jakou pravděpodobností by svoji banku nebo pojišťovnu doporučili dále.

Stupeň pravděpodobnosti se měří na škále od nuly (velmi nepravděpodobně) až po desítku (velmi pravděpodobně). Od podílu devítek a desítek se odečítají hodnoty od nuly do šestky a výsledek v procentech se rovná NPS.


Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka: Životní pojištění včera, dnes a zítra


V bankovním sektoru se NPS zlepšuje

A jak to tedy globálně vypadá? „Je potěšitelné, že také v roce 2019 pokračuje pozitivní trend. Banky se rok od roku zlepšují a pro své klienty jsou stále přesvědčivější,“ komentoval předběžné výsledky šéf agentury Telemark Marketing Robert Sobotka. Vyjádřeno v číslech: Průměrný Net Promoter Score u „hlavní banky“ zákazníků vzrostl z 19 na 22 %.


Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Vláda projídá daňové příjmy budoucnosti


Pojišťovny jsou slabší, ale stále velmi dobré

V kategorii pojišťoven nedokázaly naproti tomu společnosti s letošními výsledky navázat na předchozí rok. Nicméně podle Sobotky i tak pojišťovny víceméně potvrdily rekordní úspěchy z loňska.

Celková hodnota NPS v této kategorii „hlavní pojišťovna“ klesl meziročně z 15 na 13 % a zůstává nadále na relativně vysoké úrovni (NPS 2016: 9 %, resp. 2017: 10 %).

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články