Studie Recommender zjišťuje pomocí metody Net Promoter Score (NPS), do jaké míry jsou zákazníci spokojeni s nabídkou jejich společnosti. Klienti dostávají otázku, s jakou pravděpodobností by svoji banku nebo pojišťovnu doporučili dále.
Stupeň pravděpodobnosti se měří na škále od nuly (velmi nepravděpodobně) až po desítku (velmi pravděpodobně). Od podílu devítek a desítek se odečítají hodnoty od nuly do šestky a výsledek v procentech se rovná NPS.
Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka: Životní pojištění včera, dnes a zítra
V bankovním sektoru se NPS zlepšuje
A jak to tedy globálně vypadá? „Je potěšitelné, že také v roce 2019 pokračuje pozitivní trend. Banky se rok od roku zlepšují a pro své klienty jsou stále přesvědčivější,“ komentoval předběžné výsledky šéf agentury Telemark Marketing Robert Sobotka. Vyjádřeno v číslech: Průměrný Net Promoter Score u „hlavní banky“ zákazníků vzrostl z 19 na 22 %.
Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Vláda projídá daňové příjmy budoucnosti
Pojišťovny jsou slabší, ale stále velmi dobré
V kategorii pojišťoven nedokázaly naproti tomu společnosti s letošními výsledky navázat na předchozí rok. Nicméně podle Sobotky i tak pojišťovny víceméně potvrdily rekordní úspěchy z loňska.
Celková hodnota NPS v této kategorii „hlavní pojišťovna“ klesl meziročně z 15 na 13 % a zůstává nadále na relativně vysoké úrovni (NPS 2016: 9 %, resp. 2017: 10 %).
Komentáře
Přidat komentář