Sdílení aut? Rakušané jsou skeptičtější než zbytek Evropy


			Sdílení aut? Rakušané jsou skeptičtější než zbytek Evropy
17.5.2019 Zahraničí

Obyvatelé Rakouska vidí perspektivu sdílených aut podstatně skeptičtěji než jiní Evropané. Pouze 29 % z nich aktuálně vidí ve sdílení nějakou přidanou hodnotu. Přitom v Německu je to 35 %, ve Velké Británii 45 % a v Itálii dokonce 60 %. Podle globální studie poradenské společnosti Deloitte především mladí lidé stále více upozaďují soukromé vlastnictví auta.

V generacích X, Z a Z, tedy u osob narozených po roce 1965 si lidé kladou stále více otázku, zda vůbec ještě potřebují vlastní vůz. Naopak je tomu u poválečné generace ve věku nad 55 let. Mladší ročníky jsou přitom otevřenější možnostem spolujízdy, sdílení aut a různým přepravním službám typu Uber. „Zdá se, že mladší lidí v mnohem větším množství porozuměli myšlence společné mobility,“ píše se ve zprávě ze studie.

U samořiditelných vozidel jsou Rakušané rozpolceni. Zatímco 59 % z celkových 1256 dotázaných uvedlo, že by rádi v takovém vozidle jednu chtěli sedět, 43 % respondentů naopak považuje autonomní jízdu za nejistou. „Rakušanům není autonomní přeprava v autech ještě moc blízká, což je způsobeno především v absencí osobní zkušenosti,“ objasnil tento závěr Matthias Kunsch, ředitel rakouské Deloitte.


Mohlo by vás zajímat: V. AML směrnice a její možné dopady na pojišťovnický sektor  


Nízká důvěra pro sdílení dat z autonomních aut

Podle studie si přeje 85 % kontrolu vývoje a užívání autonomních vozidel ze strany úřadů. Třetina by ale nebyla ochotna svěřit komukoli data, která se shromažďují při jízdě. Zbytek vidí jako nejdůvěryhodnější v této otázce výrobce aut a státní zařízení.

Branže vozidel stojí před rozmachem elektromobility a digitalizace v nadcházejících letech. Experti z poradenské společnosti Deloitte však vidí na cestě ještě některé překážky. Elektroauta jsou sice „in“, nízké ceny pohonných hmot však lidi drží zpátky. U samořiditelných aut jsou to podle Deloitte zprávy o nehodách, které činí spotřebitele opatrnějšími a zdrženlivějšími. Většina navíc není ochotna za nové služby okolo aut platit něco navíc.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články