Jak vidí pojišťovny generaci Z? Jako perspektivní, ale náročnou

Jak vidí pojišťovny generaci Z? Jako perspektivní, ale náročnou
Jak vidí pojišťovny generaci Z? Jako perspektivní, ale náročnou
27.11.2019 Zahraničí, Produkty

Generace Z je pro pojistitele hodně slibnou cílovou skupinou, nicméně není jednoduché ji zaujmout. Podle aktuální analýzy společnosti Nordlight Research má branže pojištění u těchto mladých lidí velký problém se svojí image.

Kritický postoj k pojišťovnictví je ovšem sociálně a mediálně „zděděný“ a vlastně úplně nekoresponduje s osobní negativní zkušeností. Navíc jsou mladí příslušníci této skupiny celkem otevření odpovídajícím nabídkám, pokud zohledňují jejich specifickou životní situaci a zejména pokud podporují osobní autonomii. Současně se ukazuje „GenZ“ ve svých motivech, očekáváních, světech pro život i komunikačních zálibách mnohem diferencovanější a více heterogenní, než jak bývá obecně charakterizována.


Mohlo by vás zajímat: UNIQA posílila ve 3Q téměř o 9 %. Kolik smluv má ve kmeni?


Podle Nordlight Research můžeme ve věkové skupině 15 až 24 let rozeznávat celkem 5 základních kvalitativně rozdílných profilů podle vztahu k finančním službám:

  • Checker – silně autonomně orientovaný, kontroluje si svůj svět a silně zaměřený na své cíle. Komunikuje hybridně. Samostatný, ale u komplexnějších témat vyhledá poradenství.
  • Svědomitý – angažovaný a vážný. Stará se ve zvýšené míře o svět a společnost. Osobně silně orientovaný na jistoty. V poradenství obzvláště náročný typ.
  • Chilled – ležérní, hodně zaměřený na zábavu. Zkouší často vlastní hranice, má rád komfort a pohodlí. Komunikaci upřednostňuje v digitální formě.
  • Sociálně zaměřený – inklinuje k osobním kontaktům a blízkým pobočkám. Digitální svět pro něj hraje spíše druhé housle.
  • Nedůvěřivý – Sociálně kritický přístup. Nemá rád kapitalismus. Má obavy, aby nebyl manipulován, často poradenství úplně odmítá. Zaměřený silně na rodinu a nezávislé experty.

Mohlo by vás zajímat: Česká národní banka reaguje na ZDPZ: Záznam z jednání


Celkově nepřinášejí pro generaci Z různé aplikace, digitální komunikace a moderní zařízení v běžném životě žádné zvláštní vzrušení nebo hodnotu samy o sobě – jde o digitální generaci, která nezažila předchozí „analogovou“ éru. Mnohem více tyto prostředky využívají jako samozřejmé účelové pomocníky. Hranice digitalizace či nedostatečné aplikace digitálních nabídek finančních subjektů jsou rychle odhaleny a považovány za „trapné“.

Na druhou stranu ale není v žádném případě osobní poradenství mimo trend. Poptávka panuje hlavně po řešeních, kde poradenství respektuje autonomii, transparentně informuje o výsledku, překonává určité dosavadní hranice a nespěchá rychle na samotné uskutečnění transakce. Časné budování důvěryhodných a signifikantních vztahů se zákazníkem je současně příslibem budoucího cross-sellu a up-sellu. „Digitální kanály mají být cíleně dále budovány, přičemž ale nelze upozadit lokální blízkost a lidský faktor. A to platí i pro generaci Z,“ shrnuje hlavní poznatky ze studie její vedoucí Jutta Rothmund.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články