Rakousko: Každých 7 minut střet auta se zvěří


			Rakousko: Každých 7 minut střet auta se zvěří
22.11.2019 Zahraničí

V loňském roce bylo v sousedním Rakousku zraněno při kolizích automobilů s divokou zvěří celkem 418 osob, 4 osoby přišly o život. V mnoha případech se nehody obešly bez zranění, ale zato s velkou škodou na autě. Celkem bylo při takových událostech usmrceno 74 000 kusů zvěře.

KFV (Kuratorium pro bezpečnost provozu) a VVO (Svaz rakouských pojišťoven) informovaly, že podle statistik jsou k nehodám za účasti zvěře „nejnáchylnější“ mladí řidiči-muži. Obecně varovaly, že se ukazuje nepřipravenost motoristů na takové střety. Přitom se událost tohoto druhu přihodí na rakouských silnicích jednou za sedm minut.

„Celkově vzrostl počet událostí s újmou na zdraví po kolizi se zvěří z 276 v roce 2017 na 377 v roce 2018,“ sdělili zástupci VVO. Podle statistik KFV bylo za volantem aut, jež se střetla s divokým zvířetem, v posledních letech průměrně 68 % mužů, přičemž ve 42 % případů byli řidiči ve věku 15-24 let. Odborníci poukazují na malé zkušenosti v řízení, často v kombinaci s nepřiměřenou rychlostí jízdy.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Říjnové ozvěny


Zvířata jen zprava?

Mnozí řidiči jsou podle zjištění KFV na takové situace zcela nepřipraveni. Například 8 z 10 dotázaných řidičů vychází nevědomky z předpokladu, že zvěř se může objevit jen z pravé strany vozovky. Přitom samozřejmě zvěř putuje přes silnici v obou směrech.

Nejnebezpečnější je čas během stmívání a v nočních hodinách. Nejvíce nehod připadá na dobu mezi 18. hodinou večer a 6. hodinou ranní.


Mohlo by vás zajímat: Dušan Šídlo: InsurTech v Česku přehledně...


Jako slon na kapotě

„Síly působící při takovém střetu jsou enormní,“ varuje ředitel KFV Othmar Thann. „Náraz, s nímž dopadne dospělý jelen na přední sklo vozu už při rychlosti 60 km/h, se vyrovná mase dospělého slona – pěti tun.“

Jako nejefektivnější prevence střetu uvádějí KFV a VVO přizpůsobení rychlosti v zónách, kde se zvěř vyskytuje. Při výskytu zvěře na silnici se doporučuje brzdit a několikrát zatroubit a zablikat.

Je-li srážka nevyhnutelná, vyplatí se silně brzdit a pevně držet volant. Vyhýbací manévr není v rychlosti dobrým nápadem, protože ten je sám o sobě riskantnější než srážka.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články