Postavení pojišťoven po roce 2010: Generali


			Postavení pojišťoven po roce 2010: Generali
16.2.2011 Pojistný trh

U Generali pojišťovny se potvrdil trend, který byl identifikován již po 2. čtvrtletí. Tím je ztráta podílu na trhu po několikaletém soustavném posilování. To se projevilo meziročním poklesem z 5. na 7. pozici. Podíl ztrácela Generali v průběhu celého roku (viz tabulka). V NŽP má o něco vyšší postavení (4.), než v ŽP (8.). Jedná se o pojišťovnu provozující smíšenou činnost, ale výrazněji zaměřenou na NŽP. Generali pojišťovna je členem skupiny PPF.

 

Generali pojišťovna v 1. čtvrtletí uvedla na trh nové RŽP pod názvem Allegro, který je možno sjednávat prostřednictvím sítě Partners. Jedná se o produkt poskytující pojistnou ochranu až 8 osobám, čímž se velmi podobá RŽP Benefit téže pojišťovny. Podobná je i poměrně široká škála možností pojištění různých rizik. Odlišností je ovšem to, že Allegro nemá na rozdíl od Benefit možnost vrátit část pojistného za bezeškodní průběh pojištění při jeho skončení. Ve 2. čtvrtletí pak nabídla jednorázově placený produkt s garantovaným ročním zhodnocením 3,25 % pod názvem Generali Grand.

Generali pojišťovna patří do skupiny pojišťoven, které v rámci povinného ručení nabízejí od 3. čtvrtletí svým klientům likvidaci a výplatu plnění u jimi nezaviněných škod. Provádí se z HAV, z čehož plyne, že tuto službu nemůže využít klient, který má jen POV. Nejedná se tedy o tzv. přímou likvidaci (a pojišťovna tuto službu ani takto nedeklarovala).

Pojišťovna nabízí již od 1. čtvrtletí připojištění střetu se zvěří jako součást POV. Dále nabídla pojišťovna úrazové pojištění TREFA určené pro fotbalisty působící v nižších soutěžích. Zajímavostí produktu je to, že část odměny za sjednání pojištění získává klub, v němž hráč působí (jistá analogie s odměnami pro zaměstnavatele u pojištění s příspěvkem zaměstnavatele). Ve 4. čtvrtletí pojišťovna žádnou zásadní produktovou novinku nepředstavila.

Podobně jako ostatní pojišťovny se i Generali snažila co nejrychleji likvidovat škody způsobené povodněmi (Morava a severní Čechy) a krupobitím (střední Čechy). I na klientech pojišťovny Generali se „podepsala“ ledová a sněhová kalamita na přelomu listopadu a prosince 2010.

Generali pojišťovna se dále soustředila na zvyšování úspěšnosti v boji s pojistným podvodem a dosáhla v této oblasti výrazného zlepšení.

Generali - vývoj podílu na trhu

Kateřina Lhotská

NESS Czech s.r.o.

 

Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články