Jak se změnily nákupní a spotřebitelské zvyklosti Rakušanů během krize?


			Jak se změnily nákupní a spotřebitelské zvyklosti Rakušanů během krize?

Výzkumné agentury se v minulých týdnech zaměřily na analýzu proměny nákupního chování a spotřebních návyků rakouské populace během koronavirové krize. Přinášíme jejich výběr.

Méně nákupů do zásoby a zájem o to podstatné

Studie agentury MindTake ukazuje nový trend: Rakušané si nedělají zásoby a nakupují spíše jen to podstatné. Zkrátka finanční rozhodnuté jsou nyní rozvážná a zdrženlivá. Rakušané podle expertů přijali nouzový stav a všechna opatření jako „nový normální standard“. Co bylo na počátku krize nové, za dva týdny zevšednělo a bere se jako běžná věc. „Nicméně stále intenzivněji se lidé zamýšlejí nad ekonomickými dopady: polovina populace si udělalo jakousi bilanci své finanční situace. Všechna opatření a rozhodnutí s dopadem na finance jsou opatrná a lidé se zamýšlejí nad omezením své spotřeby,“ shrnula hlavní poznatky analytička agentury MindTake Martina Oberrauch.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovny ročně odhalí podvody za miliardu korun. Uchránit by mohly daleko více


20 % dotázaných uvedlo, že od 2. týdne krize nahlížejí na svoji finanční situaci, kreditní karty a různá vyúčtování jinak a detailněji než doposud. Třetina (32 %) hodlá ze svého rozpočtu škrtnout zbytné výdaje a trochu si utáhnout opasek. 12 % respondentů se rozhodlo, že významný, již nějakou dobu naplánovaný nákup odloží. „Vzhledem k tomu, že na zásobování je spolehnutí a zboží je k dispozici, projevila se zdrženlivost co do objemového nákupního chování,“ poznamenala Martina Oberrauch a dodala: „Nákupy v panice a hromadění se už neprojevuje. Rakušané začali hlídat výdaje a soustředí se na to podstatné.“

Některé návyky se změní trvaleji

Studie agentury Gallup ukazuje, jak moc posílil během koronakrize nákup v prostředí on-line. Změnily se i platební způsoby i záměry, kdy a jak použít úspory. Podle závěrů se dá předpokládat, že nové návyky si Rakušané uchovají trvale, nebo minimálně delší dobu. Před otevřením obchodů uvedlo 57 % respondentů, že utratí méně než před krizí. 11 % z nich zamýšlí úsporu nyní dále šetřit a uložit si ji na budoucí potřebu, kdyby se vývoj vrátil nebo přišly nové obtíže.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články