10 fenoménů, které mohou v pojišťovnictví způsobit zemětřesení: UI


			10 fenoménů, které mohou v pojišťovnictví způsobit zemětřesení: UI
10.2.2020 Technologie

Co skutečně přinese budoucnost do oboru pojišťovnictví? Jak je třeba podniky strategicky přenastavit, na co je zaměřit? Kdy a kde hrozí v nejhorším případě pád? Nad těmito otázkami se zamysleli redaktoři německého odborného portálu Versicherungswirtschaft a podrobili zkoumání deset nejnapínavějších vývojových fenoménů v branži. Dnes půjde o aplikaci umělé inteligence v odvětví.

Anglická zkratka AI, česky UI. To je umělá inteligence. Zjednodušeně řečeno označuje tak člověk počítač, jenž je schopen za předpokladu menší či větší asistence řešit více či méně samostatně problémy a přijímat rozhodnutí. Umělá inteligence je tak víc než jen čistá výpočetní operace a předpokládá se, že se bude umět učit různé algoritmy na základě zkušeností, jimiž projde (strojové učení).

Například společnost Talanx uzavřela strategické partnerství s poskytovatelem UI na míru Work Fusion, aby nasadila software v první řadě pro automatickou kontrolu a zpracování došlé dokumentace ke škodám. Pro šéfa digitálního vývoje německé pojišťovny Ergo Marka Kleina patří umělá inteligence k nejdůležitějším technologiím budoucnosti. Nicméně většina nápadů na využití je zatím ve stádiu testování a experimentů. Zatím nejsou k dispozici ani úspěšné příklady z praxe, ani konkrétní realizační strategie nasazení UI v pojišťovnách. Prozatím se manažerům s rozhodovací pravomocí nepodařilo identifikovat aktuální scénáře praktické aplikace UI, jež by mohli označit jako ekonomicky smysluplné.


Mohlo by vás zajímat: Novelu o povinném nahrávání telefonátů nechtějí poradci, ani spotřebitelé!


Bez ohledu na to je jisté, že pojišťovací branže se svým servisem založeným na datech a informacích představuje ideální základnu pro nasazení UI. Rozpoznání vzorců, závislostí a zákonitostí plus následné na nich založené kalkulace pravděpodobnosti jsou v oblasti zacházení s riziky v DNA každé pojišťovny. Přesto Christian Mummenthaler, člen představenstva Swiss Re nadšenou debatu o umělé inteligenci poněkud mírní. Podle něj je toto téma jen příliš trendy a sexy. „IT bude samozřejmě hybatelem, nicméně už dnes je celá řada algoritmů, které se házejí do jednoho pytle s umělou inteligencí.“

To nelze popřít. Stále jsme ještě daleko od toho, abychom byli schopni vytvořit prostředí, které bude tak komplexně a univerzálně „agilní“ jako člověk sám. Mnohem více odpovídá realitě, že člověk vytrénuje systémy na zcela určité konkrétní úlohy. Dá se tedy říci, že do budoucna se prosadí jen taková řešení, která budou zralá pro pojišťovací trh a budou přinášet přidanou hodnotu pro uživatele. Zdá se navíc, že to není hudba příliš vzdálené budoucnosti…

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články