Občasné škodě se člověk nevyhne. Zatímco klienti tradičních pojišťoven často usilují, aby pojistku „vyždímali“ do poslední koruny, první rok provozu PKP ukazuje, že členové pojišťovny vystavěné na principech sdílené ekonomiky se chovají výrazně jinak. Protože pojišťovna spravuje jejich společný majetek a 75 procent zisku na konci roku rozděluje zpět, členové akceptují s tím spojené principy. Třeba to, že úrazové pojištění má pomoci v problémech, ale není to bolestné například za naražené koleno.
„Lidé přirozeně využívají možnosti, které mají. Klienti velkých pojišťoven tak vedou se svým pojistitelem souboj o peníze, které zaplatili. V peer-to-peer pojišťovně mají členové uložený vlastní společný majetek. Máme tedy zcela jiný, partnerský vztah,“ vysvětluje Marek Orawski, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny
Dokladem rozdílného přístupu je míra škodních událostí. Ta se měří jejich počtem na stovku uzavřených pojistek. Zatímco průměr trhu je 8,24 pojistných událostí na sto pojistek, v případě PKP je to pouze 1,6 - tedy číslo více než pětkrát nižší. Díky tomu členové pojišťovny za rok 2016 dostali zpět v průměru 42 % z pojistného, které zaplatili.
Za rok 2016 PKP uzavřela 705 smluv s celkovým ročním předepsaným pojistným 2 miliony 876 tisíc korunu. Z celkového zisku, neboli peněz, které nebyly vynaloženy na vyplacení škod PKP vrátila 75 % zpět jejím členům a to nejčastěji v podobě slevy z pojištění na další rok.
PKP v roce 2016 rostla podle plánu organickým způsobem, bez investic do marketingových kampaní. Na konci roku měla 1 042 členů, 14. února již přes 1 200. Hlavním motorem růstu je doporučování od současných členů. Majoritním akcionářem a investorem pojišťovny je finanční skupina RSJ. Ta zatím vzhledem k číslům stále dotuje provozní náklady pojišťovny v řádech desítek milionů ročně. Podle plánu by měla PKP dosáhnout na černá čísla v horizontu čtyř let, pokud se množství jejích klientů zvýší na 40 000.
„První rok sloužil především k ověření, zda bude fungovat partnerský vztah mezi pojišťovnou a jejími členy. To se jednoznačně potvrdilo. Letos chceme trochu víc šlápnout na plyn a dále růst. Stále však platí, že nehodláme utrácet peníze členů na drahý marketing a obchodní zástupce. Naším cílem v roce 2017 je dostat se na vyšší jednotky tisíc členů,“ shrnuje Marek Orawski.
V současné době nabízí pojišťovna pojištění aut, majetku, odpovědnosti, úrazové a cestovní pojištění.
Komentáře
Přidat komentář