ABI věnuje zvýšenou pozornost klientům s poruchami duševního zdraví


			ABI věnuje zvýšenou pozornost klientům s poruchami duševního zdraví
15.6.2021 Zahraničí

Asociace britských pojistitelů (ABI) spustila dosud největší propagační kampaň týkající se zlepšení standardů jednání s těmi klienty pojišťoven, kteří mají potíže v oblasti duševního zdraví.

ABI zvýraznila tyto hlavní skutečnosti:

  • školení pro pojišťovnictví, šité na míru a týkající se duševního zdraví, bude poskytováno prostřednictvím online platformy, která byla připravena v součinnosti s experty na duševní zdraví, pojišťovacími poradci a členy ABI,
  • ABI se zavazuje proškolit pomocí této platformy do konce tohoto roku 5000 pojišťovacích poradců a zaměstnanců pojišťoven v první linii,
  • akreditované vzdělávání realizované CII (Chartered Insurance Institute – „Výsadní/autorizovaný institut pro vzdělávání v pojišťovnictví“) poskytne pojišťovacímu průmyslu vhodné měřítko (kritéria pro porovnání) za účelem zlepšení povědomí o poruchách v oblasti duševního zdraví.

Mohlo by vás zajímat: Zablokování Suezu: Egypt požaduje náhradu škody ve výši přes 900 milionů $


Výzkum podle ABI ukazuje, že mnozí lidé žijící s určitými poruchami duševního zdraví usilovali o to proplout daným procesem sjednávání a získat přístup k pojištění. Ovšem 68 % z příslušných dotazovaných osob je přesvědčeno, že byly nepoctivě diskriminovány, a to z důvodu jejich duševního zdraví. Dále se v prohlášení uvádí, že téměř 45 % z těch osob, které mají jisté problémy s duševním zdravím, uvedlo, že proces projednávání žádosti o pojištění u nich vyvolal rozrušení, což podtrhuje význam zlepšování dialogu mezi pojišťovacím poradcem a zaměstnancem pojišťovny v první linii a klienty s obtížemi v oblasti duševního zdraví.


Mohlo by vás zajímat: BMI nepravdy aneb manipulace fakty


Yvonne Braun, ředitelka v ABI pro politiku dlouhodobých úspor a ochranu, v této souvislosti uvedla, že pandemie COVID-19 vyvolala v oblasti duševního zdraví stav ohrožení a pojišťovnictví je v první linii z hlediska reakce na tuto krizi. Podle jejího názoru je povinností britských pojistitelů pomoci všem zranitelným klientům, aby se vyznali v tom, co může být často chápáno jako nadměrně komplexní finanční produkty, které jsou zde ale proto, aby poskytly klid v duši. Proto se ABI zavazuje k fundamentální skokové změně v kvalitě podpory, kterou britské pojišťovnictví poskytuje klientům s poruchami duševního zdraví, a proto také zahajuje fungování školící online platformy, jež by mohla uvedený závazek naplnit. Tím by se zlepšila důvěra a transparentnost v pojišťovnictví.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články