Čínský trh optikou Allianz. Motorem růstu budou menší města


			Čínský trh optikou Allianz. Motorem růstu budou menší města
29.10.2019 Zahraničí

V září přiletěla na dvoudenní návštěvu Číny německá kancléřka Angela Merkelová. Byla to její již dvanáctá návštěva. Většinou se nejedná jen o protokolární a čestné návštěvy, ale s kancléřkou obvykle cestují i významní němečtí manažeři, kteří stojí v čele největších koncernů. Letos byla jejich účast možná naléhavější než dříve, a to vzhledem k mnoha globálním výzvám, jež ovlivňují i německo-čínské ekonomické vztahy. V delegaci byl přítomen i výkonný ředitel skupiny Allianz Oliver Bäte, který využil této příležitosti a s Bank of China podepsal ujednání o prohloubené spolupráci ve finanční a pojišťovací oblasti.

U návštěv německé kancléřky v Číně se berou vždy do hry jak lidská práva, tak možnosti posílení vzájemných hospodářských vztahů, přičemž se usiluje o jejich určitou vyváženost. Letos byla ale její návštěva zastíněna obchodní válkou mezi Čínou a USA, stejně jako nepokoji v Hongkongu.

Dokonce i spíše opatrný šéf Allianz Oliver Bäte se rozzlobil nad globální politickou situací a prohlásil, že „nemůže reagovat na Trumpův tweet změnami bilance“. Čína a Indie patří totiž k nejdůležitějším pojistným trhům, které by chtěl Bäte otevřít pro mnichovský koncern. V Indii investovala Allianz poprvé v roce 2017 a založila spolu s lokálním partnerem společný podnik s cílem rozvíjet kancelářské projekty. V roce 2018 následoval projekt v oblasti rozvoje logistiky.


Mohlo by vás zajímat: Falešní odběratelé o sobě znovu dávají vědět


V „Říši středu“ mohla Allianz dokonce jako vůbec první zahraniční pojistitel založit v minulém roce holding, a to bez účasti jakéhokoli tuzemského podniku. Pro Bäteho to znamená důležitý milník na jeho tažení do Číny. Je nutno ovšem zmínit, že koncern Allianz je v Číně aktivní již více než 100 let. V životním pojištění má nyní Allianz účast na společném podniku se státním finančním obrem CITIC pod obchodním názvem Allianz China Life. Pokud jde o škodové a úrazové pojištění, v červenci 2019 oznámila partnerství s čínským internetovým obchodníkem společností JD.com.

V této souvislosti je nutno podotknout, že tuzemská konkurence v Číně nespí, právě naopak. Pojišťovací skupina Ping An, která je v současné době pokládána za nejcennější pojišťovnu světa, již v roce 2016 představila v příslušné bílé knize svoji digitální strategii. V roce 2017 se sama definovala jako „největší čínská skupina v oblasti služeb pro finanční „zážitky“ (zkušenosti). Tato skupina vytvořila například platformu pro různorodé produkty vyhovující příslušným skupinám klientů a zavedla služby, které lze individuálně přizpůsobovat.  Příkladem může být velmi rychlá nehodová služba u pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, kdy se znalecké posudky vyřídí během 10 minut a pojistné plnění může být vyplaceno ještě během daného dne. Bleskové plnění existuje i v životním pojištění. Klient o ně může požádat on-line a výplaty pojistného plnění se pak uskuteční do 30 minut.


Mohlo by vás zajímat: Další díl kauzy IŽP: Žaloba na Generali a Českou pojišťovnu


Druhým příkladem může být společnost Zhong An. Tento online pojistitel se sídlem v Šanghaji spatřuje největší hodnotu nasazení umělé inteligence v optimalizaci zážitků klienta. V případě Zhong An nemá digitální technika jen zjednodušit procesy, nýbrž je učinit pro klienty „individuálními a humánními“.

Třetí příklad je rovněž ze Šanghaje a týká se společnosti Pacific Insurance. Při tvorbě digitalizace pro pojištění odpovědnosti z provozu vozidla byl realizován posun od zaostření na motorové vozidlo k zaostření na klienta v pojištění této odpovědnosti a tím na zážitky (zkušenosti) lidí. Pacific Insurance vysvětluje tuto změnu přístupu tím, že rizika jsou v tomto podnikání podmíněna ponejvíce lidmi a jsou znázornitelná například ve scénářích používání vozidla, životního prostoru, resp. okolností prostředí, a jízdního chování klienta. Na druhé straně se dají lidé vytvořením zvláštních zážitků ovlivnit a získat.


Mohlo by vás zajímat: Vladimír Bezděk: Technické rezervy jsou primárně peníze klientů


Čína již dávno není levnou pracovní dílnou světa. Lidová republika se nachází spíše v transformačním procesu, přičemž poptávka Číňanů po produktech a službách stále stoupá. Jeden z expertů Allianz předpovídá, že motorem růstu budou v Číně menší města. Poroste tam poptávka a budou se na ně více zaměřovat podniky spotřebního průmyslu. Ujednání s Bank of China by mělo Allianz v každém případě otevřít nové příležitosti a umožnit jí profitovat z čínského hospodářského boomu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články