Příčina tohoto odmítavého postoje mnohých motoristů v Německu vůči telematice ve vozidle je zcela jasná: 59 % respondentů v anketě společnosti DEKRA ve spolupráci s agenturou Ipsos by se podle svého vyjádření cítilo při každé jízdě ve svém autě sledováno. V roce 2017 byl podíl takto smýšlejících 61 %. Rovněž necelých 60 % souhlasí s vyjádřením, že při sběru velkých datových množství existuje nebezpečí jejich zneužití. Oproti roku 2017 je tato obava poněkud nižší (o 8 %).
U zvažování telematického tarifu pro vlastní pojištění však od roku 2017 dokonce příznivců ubylo (2017: ještě 28 %). Bezmála polovina dotázaných motoristů (46 %) vidí v telematických sazbách tu výhodu, že by silniční piráti a nebezpeční řidiči do budoucna více dbali na zlepšení svého „projevu“ na silnicích, což by mohlo vést k zabránění nehodám a snížení ohrožení ostatních účastníků provozu. Toto přesvědčení zůstává po třech letech na stejné úrovni.
Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček a Robert Gauci: Jak probíhá spojení pojišťoven UNIQA a AXA?
„V zásadě je třeba přirozeně přivítat, pokud budou motoristé díky telematice více povzbuzeni k tomu, aby jezdili bezpečně a s přehledem. Jenomže akceptaci palubní jednotky brání jiné aspekty. Naše studie současně ukazuje také to, že důvěra v bezpečnost shromažďovaných údajů o jízdách je alfou a omegou. Smýšlení pojištěných v tomto ohledu je třeba brát v každém případě velmi vážně,“ poukázal na základní poznatek z ankety Guido Kutschera, rezident společnosti DEKRA Automobil GmbH.
Dalším závěrem ze studie je to, že data o vzniku a průběhu nehod jsou i nadále motoristé většinou ochotni předat dál k posouzení situace. Jen 3 z deseti dotázaných zásadně nesouhlasí s předáním údajů ke zjištění okolností nehod. A to je podle společnosti DEKRA nejnižší hodnota ve všech sledovaných kategoriích. Studie se zúčastnilo 1000 osob (v roce 2017 to bylo 1001 osob) mezi německými motoristy.
Komentáře
Přidat komentář