Podle ní totiž více než polovina šoférů (51 %) v nebezpečných situacích nemá důvěru v asistenční techniku. Každý třetí (37 %) se obává kvůli nim náhlého vyrušení ze soustředění na řízení. A jen každý pátý německý motorista považuje současnou úroveň asistentů v autě za dostatečně „vyzrálou“.
Mohlo by vás zajímat: Kontrola klientů finančních institucí v boji proti praní špinavých peněz
K tomu více než čtvrtina dotázaných (26 %) se vyjádřila skepticky ohledně vyhlídek a lepší bezpečnost a nevidí aktuálně žádnou výhodu v této technice. Není tedy překvapivé, že podle DA Direkt jim nechce celá polovina oslovených (50 %), kteří disponují ve svých autech vyspělými asistenty, předat kontrolu nad vozidlem. Více než půlka dotázaných navíc zmínila, že se obávají technických obtíží spojených s asistenty. Nicméně už více než třetina respondentů (39 %) je přesvědčena o tom, že inovativní asistenční systémy skutečně povedou k vyšší bezpečnosti na silnicích. Každý třetí (36 %) věří, že díky automatické technice bude docházet k méně nehodám než dosud.
Řidiči se nesoustředí
Anketa přinesla i další poněkud znepokojivé poznatky ohledně soustředění řidičů: šest z deseti šoférů je často až velmi často rozptylováno během cesty. V tom nelze podceňovat ostatní účastníky provozu. Protože pro respondenty jsou to často právě jiní řidiči, kteří se postarají o vyrušení ze soustředění (37 %). Každý třetí se nesoustředí kvůli cyklistům a 16 % řidičů je vytrhováno od řízení sledováním chodců. Bezmála čtvrtina oslovených (24 %) při těchto vjemech ztrácí pozornost a přehled nad silničním provozem. 13 % dotázaných připustilo, že je silně odvádí od řízení nastavování navigace během jízdy, 12 % se nesoustředí kvůli jedení a pití a 9 % dokonce přiznalo, že nedává pozor na cestu, protože flirtuje za jízdy před okénko vozu.
Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček a Robert Gauci: Jak probíhá spojení pojišťoven UNIQA a AXA?
Mobil nepustí z ruky
Méně překvapivé je zjištění, že svým mobilem se za jízdy zabývají více mladí lidé. Zatímco v průměru odvádí pozornost řidičů smartphony z 18 %, ve věkové skupině 18-19 let je to více než každý třetí z nich (37 %), když se zabývá přístrojem během každé nebo téměř každé jízdy. Více než polovina mladých (59 %) píše za jízdy zprávy. A téměř polovina respondentů (45 %) dokonce za jízdy fotí, natáčí videa a hned je sdílí a posílá dál.
Komentáře
Přidat komentář