Pojistitelé mají blízko k umělé inteligenci, klienti ji ale zatím nepřijali


			Pojistitelé mají blízko k umělé inteligenci, klienti ji ale zatím nepřijali

Téměř každá čtvrtá německá finanční a pojišťovací instituce sází v marketingu a obchodě na umělou inteligenci. Má za úkol mimo jiné zlepšit komunikaci se zákazníkem. Nicméně ti o to zatím nemají zájem.

Tyto hlavní závěry přinesla nedávná studie pořádaná společností Uniserv mezi 154 nejvyššími šéfy středních a velkých společností ve všech odvětvích, včetně bankovního a pojišťovacího sektoru.

Nejvíce oslovených německých bank a pojišťoven (44 %) využívá umělou inteligenci a její dílčí segment, totiž strojové učení, pro plánování a řízení marketingových a obchodních kampaní. Také v oblasti generování leadů z internetu a lead managementu spoléhají tyto instituce na novou smart technologii. Kromě toho se pokouší každá třetí banka nebo pojišťovna zapojit UI do zkoumání a prognózování chování klientů a vytváření vzorců pro zákaznickou loajalitu. Cílem tohoto snažení je zlepšení kontaktů mezi společností a klientem, jakož i obchodními partnery.


Mohlo by vás zajímat: Ľubor Vrlák prozradí, jaká je obchodní strategie pojišťovny YOUPLUS


„Umělá inteligence má bezpochyby v bankách i pojišťovnách potenciál, aby zlepšila a zintenzivnila individuální komunikaci mezi podnikem a zákazníkem. Má šanci pozitivně působit na všestranně skloňovanou zákaznickou zkušenost,“ je přesvědčen Roland Pfeiffer, CEO společnosti Uniserv.

Má to ale háček. V komunikaci mezi nabízející institucí a „zájemcem“ na druhé straně to zatím není dobře nastaveno. Asi pětina potenciálních uživatelů nezná digitální nabídky svého pojistitele a 30 % uvedlo, že je nevyužívá. To znamená, že banky a pojišťovny budou muset svoji komunikační strategii ještě vylepšit. A je otázka, zda s anebo bez umělé inteligence.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články