Hudba budoucnosti? Japonská pojišťovna šetří nehody za pomoci umělé inteligence


			Hudba budoucnosti? Japonská pojišťovna šetří nehody za pomoci umělé inteligence
28.12.2020 Technologie

Japonská společnost MS&AD bude do budoucna zapojovat do analýz škod z dopravních nehod umělou inteligenci. Při sázce na ni kooperuje tato neživotní pojišťovna s jinou japonskou pojišťovnou Mitsui Sumitomo Insurance (MSI) a také Aioi Nissay Dowa Insurance (ADI).

Umělá inteligence firmy Tractable je odpovědná za zhotovení snímků a na místě je přetvoří do podoby jakéhosi posudku. Ten okamžitě předává pojišťovně k posouzení nároku na pojistné plnění, ale i autoservisu, což zkrátí celý proces vyřízení škody údajně až o dva týdny. MS&AD vychází podle svých údajů z toho, že tato pokročilá moderní technologie ušetří společnosti celkově ročně při zpracování škod klientů až 360 000 pracovních hodin.


Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojišťovna roku 2019–2020: Jubilejní ročník ovládla Allianz


„Díky nasazení umělé inteligence z dílny Tractable budeme schopni vyřešit některé tradiční výzvy procesu likvidace škod, jako například interní schvalování a uvolňování nákladů. Jsme nadšeni, jak je tato umělá inteligence vyspělá. Její vysoký standard nám pomůže obsloužit klienty rychleji, protože budeme schopni rozhodovat o pojistných událostech obratem,“ prohlásil Keiji Goto, ředitel technické podpory MSI.

„Umělá inteligence změní způsob, jakým doposud byly škody vyřizovány. Motoristé brzy poznají, že jejich nároky budou zpracovány rychleji,“ konstatoval shodně Tadashi Yamanaka, vedoucí odboru vyřízení škod společnosti ADI. Zástupci Tractable jsou potěšeni přijetím jejich technologie pojišťovnami. Podle nich slibuje pojišťovnám pokrok ve zjednodušení a urychlení škodního procesu opravu v řádu několika týdnů.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Nidetzký: Pojistný trh je stabilní a solventní


Německá Gothaer sází také na umělou inteligenci

Na evropském trhu se vydala podobnou cestou společnost Gothaer v Německu. Kooperuje za účelem budoucího využití umělé inteligence s berlínským KI-Startup i2x. V pilotní fázi zavádění technologie zatím podporuje umělá inteligence zákazníky pojišťovny se sídlem v Kolíně nad Rýnem v telefonických rozhovorech.

Pilot má přinést závěry, jaké provozní výsledky nasazení technologie přináší. „Především chceme zpětnou vazbu od našich zaměstnanců, zda jim software pomáhá. Jde také o to, jestli jim dodá jistotu díky seznamu správných výrazů a zda tento spíše hravý postup vyhovuje. Kde by navrhli vylepšení? Cílíme zkrátka na to, aby se navzájem od sebe zaměstnanci a vývojáři technologie i projektový tým něco naučili, komentovala současný proces Jennifer Dahmen z kompetentního oddělení Gothaer.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články