Němečtí klienti zkrachovalé cestovky Thomas Cook nejsou spokojeni


			Němečtí klienti zkrachovalé cestovky Thomas Cook nejsou spokojeni

Platební neschopnost globálního giganta mezi cestovními kancelářemi Thomas Cook vyvolává stále rozmrzelost německých zákazníků. Nelíbí se jim především dlouhé lhůty, než Zurich jako pojistitel cestovní kanceláře vyplatí klientům plnění. Přitom se zdá, že postižení na druhou stranu nijak nespěchají s podáním žádostí o státní vyrovnání škody.

Podle zprávy v Tagesspiegel doposud bylo zaregistrováno 95 600 žádostí o odškodnění, pomocí nichž mohou turisté požádat o finanční pomoc spolkový stát. A to je jen asi polovina z celkových 180 000 oprávněných žadatelů, jak sdělila mluvčí příslušného ministerstva. Toto byl stav z první dekády listopadu, přitom termín pro podání odpovídajícího formuláře byl jen do 15. listopadu. Tak znělo zadání od spolkového ministerstva spravedlnosti. Jen podání žádosti na jeho internetový portál mohlo přinést uspokojení finančního nároku.


Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojišťovna roku 2019–2020: Jubilejní ročník ovládla Allianz


Problém spočívá v tom, že pojišťovna Zurich chce poškozeným klientům zkrachovalé cestovky Thomas Cook uhradit jen 17,5 % jejich nároků. Což je samozřejmě jen část všech finančních požadavků. Spolková ministryně spravedlnosti Cristine Lambrecht proto už v prosinci loňského roku oznámila, že stát vyplní mezeru vzniklou nedostatečným plněním ze strany Zurich. Pro tento účel si spolkový stát připravil částku ve výši 225 milionů EUR. Nicméně doposud vyplatil jen zlomek této sumy. Tagesspiegel sdělil, že údajně ke klientům zatím putovalo nebo právě putuje pouze 35 milionů EUR, což pokrývá nároky asi v 23 600 případech.

Přitom rozpětí částek, o něž v této souvislosti jde, je značně velké. Někdy činí ztráta klienta 300 EUR, tedy jednorázová záloha na budoucí zájezd, jindy ale tratil zákazník i 24 000 EUR za drahou rodinnou dovolenou v atraktivní lokalitě. Nejvíce lidí má oprávněný nárok okolo 1 500 EUR., sdělil deník Tagesspiegel.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Nidetzký: Pojistný trh je stabilní a solventní


Zurich naopak oznámil, že z celkové částky záruky ve výši 110 milionů EUR už bylo vyplaceno za zajištění návratu uvízlých cestovatelů 59,6 milionu EUR. To znamená, že turistům, kteří nemohli cestu absolvovat kvůli bankrotu cestovky, může pojišťovna vyplatit už jen 50,4 milionu EUR. A právě z této částky vyplývá kvóta 17,5 % pro vyřízení škod.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články