Giganti pojišťovnické branže to myslí s ochranou přírody vážně!


			Giganti pojišťovnické branže to myslí s ochranou přírody vážně!

Udržitelnost je v odvětví pojišťovnictví nyní skloňována denně – zejména ve chvílích, kdy jde o objekt investic. Aktuálním příkladem je AXA, jež chce vložit do udržitelného lesního hospodářství ne méně než 1,5 miliardy EUR. Zajišťovna Hannover Rück se zase zavázala, že do roku 2030 v operativním provozu a do roku 2050 v zajištění a kapitálových investicích bude emisně neutrální. V rámci aliance Net-Zero má ale v plánu i další aktivity.

AXA věří lesům

V rámci ohlášené částky 1,5 miliardy EUR poputuje půl miliardy na projekty zalesňování v rozvíjejících se zemích, čímž by se přírodě mohlo odlehčit od 25 megatun CO2 ročně. Vedle toho hodlá francouzský koncern podle vlastního vyjádření snižovat „vlastní potřebu investovat a pojišťovat“ v projektech a aktivitách, které přispívají k odlesnění. To se týká hlavně pěstování sóji, palmového oleje, dřeva a chovu hovězího dobytku v regionech, kde právě tato činnost masivně zbavuje krajinu lesů.  


Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček a Robert Gauci: Základem úspěšné fúze jsou informovaní zaměstnanci


„Lesy umí zařídit 80 % biodiverzity na Zemi a hrají podstatnou roli v boji proti klimatickým změnám. AXA byla průkopníkem ve finanční sféře, když v roce 2013 vyhlásila omezení pro aktivity okolo palmového oleje, které nesplňují kritéria udržitelnosti, aby chránila napjatý ekosystém. Jsme hrdí na to, že své závazky nyní rozšiřujeme a přijímáme nová opatření na ochranu před odlesňováním. Lesní ekosystém je důležitý a přispívá k udržení biodiverzity,“ komentoval kroky Thomas Buberl, předseda představenstva AXA.

Kromě toho se AXA podílí i na iniciativě „Světová místa dědictví“, vyhlášené podle zásad OSN pro udržitelné pojištění a WWF. Ta definuje specifické výluky pro pojišťovací aktivity na ochranu nejdůležitějších rezervoárů biodiverzity identifikovaných ze strany UNESCO. Polovina takových míst, jež se nacházejí celkem ve 110 zemích, je uznána jako hotspoty biodiverzity a hraje klíčovou roli v prevenci přírodních katastrof.


Mohlo by vás zajímat: AXA se zbavuje dalších zahraničních aktivit


Zajišťovna Hannover Rück sází na cíle Net-Zero

Zajišťovna Hannover Rück se zase zavázala, že do roku 2030 v operativním provozu a do roku 2050 v zajištění a kapitálových investicích bude emisně neutrální. V rámci strategie Net-Zero (nulové emise) hodlá společnost rovněž vyvíjet metody, které by zjišťovaly emise skleníkových plynů u zajištěných klientů. Současně bude Hannover Rück rozšiřovat své investice do udržitelných kapitálových projektů. V centru klimatické strategie zajišťovny je dekarbonizace kapitálových investic. Prvním postupným cílem je snížení intenzity CO2 u investic do půjček podnikům, do zajištěných úvěrů a akcií do roku 2025 o 30 % v porovnání s rokem 2019, který tady slouží jako srovnávací základna.


Mohlo by vás zajímat: Philippe Donnet: Pojišťovny jsou klíčovou silou k udržitelné změně


Do roku 2050 má být Hannover Rück klimaticky neutrální. Tohoto náročného cílového stavu má být dosaženo díky aktivní správě portfolia. Podle společnosti budou dotčené oblasti investic ke konci 2021 činit asi 39 % celkového kapitálu zajišťovny. „Obor pojišťovnictví se nachází na přelomu epoch směrem k větší udržitelnosti a my chceme být spolutvůrci tohoto přechodu v dialogu s našimi zákazníky a našimi konkurenty. Jsme si vědomi naší odpovědnosti jako globální hráč v zajištění. Zasadíme se proto pro taková řešení v rámci odvětví, která pomohou překonat následky klimatických změn,“ prohlásil Jean-Jacques Henchoz, předseda představenstva Hannover Rück. „Jasné přihlášení se naší společnosti k cílům Net-Zero a přistoupení k alianci Net-Zero jsou našimi dalšími konkrétními kroky v upevnění našich postojů a angažmá v oblasti udržitelnosti. My všichni musíme přispět svým kouskem k boji proti klimatickým změnám. Pro nás to znamená, že Hannover Rück bude postupovat v budoucnu ještě udržitelněji,“ konstatoval Jean-Jacques Henchoz.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Chci vidět svět pozitivně! Negace je slepá ulička


Spotřebitelé žádají od pojišťoven udržitelnost

Většina spotřebitelů očekává od svých pojistitelů angažovaný postoj v oblasti udržitelnosti. Ukázaly to výsledky ankety uskutečněné společností Bearingpoint. Současně klienti míní, že pojišťovna by měla zohlednit udržitelné jednání svých zákazníků v ceně pojištění. Podíl 80 % Rakušanů je toho mínění, že by pojišťovny měly svými produkty podporovat udržitelnost. Přitom má podle poloviny respondentů současně jít o to, aby opatření k udržitelnému jednání byla opravdu také v plném rozsahu realizována. Podobné výsledky hlásí i Německo a Švýcarsko.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovna VZP vystupuje z České asociace pojišťoven


Pro spotřebitele je přitom obzvláště důležitá ochrana životního prostředí. „Nadále je poptávka po nejdůležitějších tématech pro klienty: úplně nahoře jsou investice do ochrany životního prostředí a do udržitelných projektů,“ vypočítávají zástupci firmy Bearingpoint. Velkou roli hrají i čestné jednání a transparentnost. Velká většina respondentů očekává, že pojistitelé dostojí své odpovědnosti v oblasti udržitelnosti, a do svých produktů implementují tyto aspekty silněji než doposud. Klienti požadují rovněž průhledné kalkulace pojistného a transparentní konstrukcí produktů.

To jsou hlavní závěry studie „Barometr nálady“ k tématu „Udržitelné pojištění“, která byla uskutečněna poradenskou společností v oblasti managementu a technologií Bearingpoint v trojici německy mluvících zemí Německu, Rakousku a Švýcarsku. Anketa proběhla v červnu 2021 mezi 3 089 respondenty ve věku od 18 let.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články