Portál Právo pro všechny: Obecně k nahlášení škody pojišťovně


			Portál Právo pro všechny: Obecně k nahlášení škody pojišťovně
19.4.2019 Produkty, Pro občany

Právo pro všechny je informační portál zaměřený na právní osvětu. Nabízí úvod do právní problematiky dané věci a přehled možností řešení modelových případů. K dispozici jsou zde zcela zdarma také vzory nejčastějších právních smluv a dokumentů (reklamací, výpovědí apod.) s průvodním listem a doporučením, jak v konkrétních situacích správně postupovat. Dnes se podívejme na to, co portál Právo pro všechny doporučuje dělat při nahlášení škody pojišťovně.

Nápomocný článek k tomu, jak u pojišťovny postupovat při žádání o poskytnutí pojistného plnění, když se vám něco stane, co všechno po vás pojišťovna může při šetření škodní události požadovat a jaké lhůty má pro šetření stanoveny.

Přímo z občanského zákoníku vám vyplývá povinnost oznámení vzniku škodní události, resp. vašeho pojistného případu pojišťovně bez zbytečného odkladu. A tento postup lze jedině doporučit. Čím delší doba od vzniku události uplynula, tím hůře se některé skutečnosti mohou dát spolehlivě zjistit, ověřit, důkladně prošetřit. Nelze tedy vyloučit, že svým jednáním ztížíte pojišťovně možnosti věc řádně prošetřit a její šetření, a tím i rozhodnutí o případném vyplacení pojistného plnění, budou trvat mnohem déle, než kdybyste celou záležitost nahlásili včas.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Klienta nejlépe ochrání vzdělání zprostředkovatele


Sporadicky dokonce může dojít k situaci, že zpoždění a okolnosti hlášení škody přispějí k tomu, že pojišťovna pojme ve vašem případě důvodné podezření na pokus o pojistný podvod a řešení celé záležitosti tak probíhá ještě o to důkladněji, a tím i déle. Vyloučit se pak bohužel v dané věci ani nedá iniciování trestního oznámení ze strany pojišťovny.

Standardně mají pojišťovny na svých webových stránkách či přímo v pojistných podmínkách uvedeno, co a jakým způsobem je třeba při oznámení škodní události doložit a sdělit, aby šetření probíhalo hladce. Samozřejmě lze jen doporučit na výzvy pojišťovny o doplnění dalších informací obratem reagovat a s pojišťovnou komunikovat, protože sami svým jednáním přispíváte k tomu, jak rychle dokáže pojišťovna šetření, resp. řešení likvidace škody ukončit a rozhodnout o pojistném plnění ve věci. Pokračování článku ZDE.


D.A.S. pojišťovna právní ochrany

D.A.S. pojišťovna právní ochrany je s čtyřiadvacetiletou tradicí v České republice jedničkou na trhu s právní ochranou (dle České národní banky se podílí téměř 92 % na nákladech na pojistná plnění celého trhu s právní ochranou).

D.A.S. je jedinou specializovanou a nezávislou pojišťovnou svého druhu u nás. Svým klientům nabízí nonstop dostupný kvalitní právní servis, který se prolíná mnoha oblastmi života i podnikání. Zabývá se také edukací a přispívá k rozvoji právního povědomí ve společnosti.

Ve své praxi se pojišťovna opírá o zkušenosti z více než stoleté tradice firmy i o své mezinárodní zázemí. Působí nejen v Evropě, ale také v Kanadě nebo Jižní Koreji.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články