Obzvláště oblíbené jsou technologické firmy, jako jsou Amazon v USA a další, které už zkoumají americký terén. Podle vyjádření respondentů dominují v oblasti pojištění obzvláště funkční témata, a nejvíce ze všeho kvalita produktů, služeb a také jednoduchost. A k tomu se přidávají emocionální faktory, jako je odstraňování obav a hodnota značky, píše se ve zprávě poradenské společnosti Bain dále.
„Zákazníci vědí přesně, co chtějí. A pojišťovny jim to musí dodat. Nicméně právě třeba u otázky jednoduchosti vykazují často nedostatky,“ konstatoval Henrik Naujoks, partner společnosti Bain a spoluautor analýzy. K tomu podle něj pojistitelé podceňují roli emocionálních faktorů, měřeno podle poznatků z USA. Pro osoby ve věku do 35 let, tedy pro tzv. mileniály v USA patří k nejdůležitějším hodnotovým prvkům už nyní motivace, odměna a celkový pocit.
Mohlo by vás zajímat: Polovina studentů soukromých VŠ studuje ekonomické obory
Mezitím hrají významnou roli také budování a rozšiřování ekosystémů služeb. Stále více pojišťoven nabízí doplňkový servis. Už nevystačí s pojistnými smlouvami a krytím rizik. Sem patří nejrůznější plnění jako opravy, služby řemeslníků a zdravotní programy.
Podle studie Bainu má už každý druhý respondent v Německu zájem o takové služby pojišťovny: „Pomocí sítě služeb mohou pojistitelé rozetnout gordický uzel na poutech, která je vážou jen k jejich vlastní branži. Přináší podnět pro pravidelnou interakci a vytvářejí emocionální spojení s klientem. Kdo v tomto ohledu umí zákazníka přesvědčit, ten se nemusí bát konkurence ze strany nově příchozího fintechu,“ je přesvědčen Christian Kinder, druhý spoluautor studie a partner ve společnosti Bain.
Komentáře
Přidat komentář