Kam směřuje vývoj globálního pojišťovnictví? Klient má jasno


			Kam směřuje vývoj globálního pojišťovnictví? Klient má jasno
12.6.2019 Zahraničí, Produkty

Odvětví pojišťovnictví se nachází ve fázi přerodu. Podstatným podnětem pro změny je přitom vývoj chování zákazníků. Tak například ¾ německých klientů ve věku do 35 let jsou otevřeně pro, aby mohli pojištění sjednávat i u společností, kterým byl tento předmět podnikání doposud cizí a které do této branže nepatří. A v mnohých sousedních zemích je podíl takto smýšlejících ještě dokonce vyšší. Vyplynulo to z aktuální zprávy o pojišťovnictví společnosti Bain.

Obzvláště oblíbené jsou technologické firmy, jako jsou Amazon v USA a další, které už zkoumají americký terén. Podle vyjádření respondentů dominují v oblasti pojištění obzvláště funkční témata, a nejvíce ze všeho kvalita produktů, služeb a také jednoduchost. A k tomu se přidávají emocionální faktory, jako je odstraňování obav a hodnota značky, píše se ve zprávě poradenské společnosti Bain dále.

„Zákazníci vědí přesně, co chtějí. A pojišťovny jim to musí dodat. Nicméně právě třeba u otázky jednoduchosti vykazují často nedostatky,“ konstatoval Henrik Naujoks, partner společnosti Bain a spoluautor analýzy. K tomu podle něj pojistitelé podceňují roli emocionálních faktorů, měřeno podle poznatků z USA. Pro osoby ve věku do 35 let, tedy pro tzv. mileniály v USA patří k nejdůležitějším hodnotovým prvkům už nyní motivace, odměna a celkový pocit.


Mohlo by vás zajímat: Polovina studentů soukromých VŠ studuje ekonomické obory


Mezitím hrají významnou roli také budování a rozšiřování ekosystémů služeb. Stále více pojišťoven nabízí doplňkový servis. Už nevystačí s pojistnými smlouvami a krytím rizik. Sem patří nejrůznější plnění jako opravy, služby řemeslníků a zdravotní programy.

Podle studie Bainu má už každý druhý respondent v Německu zájem o takové služby pojišťovny: „Pomocí sítě služeb mohou pojistitelé rozetnout gordický uzel na poutech, která je vážou jen k jejich vlastní branži. Přináší podnět pro pravidelnou interakci a vytvářejí emocionální spojení s klientem. Kdo v tomto ohledu umí zákazníka přesvědčit, ten se nemusí bát konkurence ze strany nově příchozího fintechu,“ je přesvědčen Christian Kinder, druhý spoluautor studie a partner ve společnosti Bain.

Zdroj: Bain

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články