Před vlnou regulačních opatření, ať už spolkového rázu nebo z bruselských struktur, se mohla většina pojišťovacích zprostředkovatelů soustředit na péči a poradenství pro své klienty – trávili tak více než ¾ svého pracovního času. Dnes jim na totéž zbývá méně než polovina pracovní doby. K takovým závěrům dospěla trendová studie firmy Swiss Compare, dceřiné společnosti Swiss Life, ve spolupráci s magazínem Cash. Data sbírala u 244 pojišťovacích poradců.
Kdyby měli víc času, téměř ¾ respondentů v anketě by se raději naplno věnovali poradenství pro zákazníky. Pětina by tento čas navíc strávila recruitingem nových kolegů. A každý desátý by si přál větší časový prostor pro vlastní další vzdělávání.
Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Rok 2020 ve stínu Brexitu a negativních rozhodnutí vlády
Finanční ztráty až 30 %
Časový stres poradců se podle studie odráží ve vztahu k jejich klíčovému podnikání v ekonomické rovině. Převážná většina oslovených odhaduje finanční ztrátu kvůli povinně zavedeným regulačním opatřením až na 30 % a každý pátý údajně pocítil ještě vyšší výpadek. A současně výrazně stoupají nároky na zprostředkovatele.
Šance trhu oceňuje více než polovina dotázaných jako (mnohem) horší než před 12 lety. Přibližně každý druhý se obává v Německu plánovaného zavedení horního limitu provizí nebo působení dohledu a uvedl, že mu to může přinést další ztráty. Přes ¾ respondentů se vyjádřily, že v nadcházejících pěti letech očekávají lehký až silný pokles obchodních statistik pojišťovacích zprostředkovatelů.
Mohlo by vás zajímat: ČAP k výsledkům roku 2019: Trh meziročně rostl o 5,7 %
Hledá se alternativní výdělek
Ve světle tohoto vývoje pátrá většina pojišťováků po nějaké alternativě k dosavadní činnosti. Necelá čtvrtina dotázaných chce v následujícím období obohatit svoje vlastní produktové portfolio. Více než pětina hovořila o rozšíření obchodního pole. Vstup do strategického partnerství plánuje bezmála pětina respondentů. Potřeby úplného stažení z trhu a ukončení činnosti se obává 6,5 % oslovených.
Mohlo by vás zajímat: Novelu o povinném nahrávání telefonátů nechtějí poradci, ani spotřebitelé!
Digitální technologie člověka nenahradí
Zatímco regulace je vnímána jako zátěž, digitalizace je akceptována většinou respondentů trendové studie společnosti Swiss Compare pozitivně. ¾ z nich je přesvědčeno, že digitální nástroje mohou lidského poradce dobře doplňovat. Přes 90 % oslovených je nicméně skálopevně přesvědčeno, že nahradit je ale nemůžou.
Komentáře
Přidat komentář