Kolik času a peněz stojí regulace v Německu?


			Kolik času a peněz stojí regulace v Německu?
14.2.2020 Zahraničí

Všudypřítomná a stále přísnější regulace odvětví má za následek, že pojišťováci mohou čím dál méně času věnovat svým zákazníkům. To samozřejmě vede ke snižování výnosů. Vcelku očekávané výsledky přinesla anketa uskutečněné loni na podzim v Německu.

Před vlnou regulačních opatření, ať už spolkového rázu nebo z bruselských struktur, se mohla většina pojišťovacích zprostředkovatelů soustředit na péči a poradenství pro své klienty – trávili tak více než ¾ svého pracovního času. Dnes jim na totéž zbývá méně než polovina pracovní doby. K takovým závěrům dospěla trendová studie firmy Swiss Compare, dceřiné společnosti Swiss Life, ve spolupráci s magazínem Cash. Data sbírala u 244 pojišťovacích poradců.

Kdyby měli víc času, téměř ¾ respondentů v anketě by se raději naplno věnovali poradenství pro zákazníky. Pětina by tento čas navíc strávila recruitingem nových kolegů. A každý desátý by si přál větší časový prostor pro vlastní další vzdělávání.


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Rok 2020 ve stínu Brexitu a negativních rozhodnutí vlády


Finanční ztráty až 30 %

Časový stres poradců se podle studie odráží ve vztahu k jejich klíčovému podnikání v ekonomické rovině. Převážná většina oslovených odhaduje finanční ztrátu kvůli povinně zavedeným regulačním opatřením až na 30 % a každý pátý údajně pocítil ještě vyšší výpadek. A současně výrazně stoupají nároky na zprostředkovatele.

Šance trhu oceňuje více než polovina dotázaných jako (mnohem) horší než před 12 lety. Přibližně každý druhý se obává v Německu plánovaného zavedení horního limitu provizí nebo působení dohledu a uvedl, že mu to může přinést další ztráty. Přes ¾ respondentů se vyjádřily, že v nadcházejících pěti letech očekávají lehký až silný pokles obchodních statistik pojišťovacích zprostředkovatelů.


Mohlo by vás zajímat: ČAP k výsledkům roku 2019: Trh meziročně rostl o 5,7 %


Hledá se alternativní výdělek

Ve světle tohoto vývoje pátrá většina pojišťováků po nějaké alternativě k dosavadní činnosti. Necelá čtvrtina dotázaných chce v následujícím období obohatit svoje vlastní produktové portfolio. Více než pětina hovořila o rozšíření obchodního pole. Vstup do strategického partnerství plánuje bezmála pětina respondentů. Potřeby úplného stažení z trhu a ukončení činnosti se obává 6,5 % oslovených.


Mohlo by vás zajímat: Novelu o povinném nahrávání telefonátů nechtějí poradci, ani spotřebitelé!


Digitální technologie člověka nenahradí

Zatímco regulace je vnímána jako zátěž, digitalizace je akceptována většinou respondentů trendové studie společnosti Swiss Compare pozitivně. ¾ z nich je přesvědčeno, že digitální nástroje mohou lidského poradce dobře doplňovat. Přes 90 % oslovených je nicméně skálopevně přesvědčeno, že nahradit je ale nemůžou.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články