Postavení pojišťoven: Generali pojišťovna


			Postavení pojišťoven: Generali pojišťovna

U Generali pojišťovny se potvrdil trend, který byl identifikován již po 2. čtvrtletí. Tím je ztráta podílu na trhu po několikaletém soustavném posilování. Důsledkem je celkový meziroční pokles z 5. na 6. pozici. Podíl ztrácí Generali v průběhu celého roku (viz tabulka). V NŽP je o něco výše (4.), než v ŽP (8.). Jedná se o univerzální pojišťovnu, ale výrazněji zaměřenou na NŽP. Generali pojišťovna je členem skupiny PPF.

Generali pojišťovna v 1. čtvrtletí uvedla na trh nové RŽP pod názvem Allegro, který je možno sjednávat prostřednictvím sítě Partners. Jedná se o zatím poměrně unikátní produkt poskytující pojistnou ochranu až 8 osobám, čímž se velmi podobá RŽP Benefit téže pojišťovny. Podobná je i poměrně široká škála možností pojištění různých rizik. Odlišností je ovšem to, že Allegro nemá na rozdíl od Benefit možnost vrátit část pojistného za bezeškodní průběh pojištění při jeho skončení. Ve 2. čtvrtletí pak nabídla jednorázově placený produkt s garantovaným ročním zhodnocením 3,25 % pod názvem Generali Grand.

Generali pojišťovna patří do skupiny pojišťoven, které v rámci povinného ručení nabízejí od 3. čtvrtletí svým klientům likvidaci a výplatu plnění u jimi nezaviněných škod. Provádí se z havarijního pojištění, z čehož plyne, že tuto službu nemůže využít klient, který má jen povinné ručení. Pojišťovna nabízí již od 1. čtvrtletí připojištění střetu se zvěří jako součást POV. Dále nabídla pojišťovna nové úrazové pojištění TREFA určené pro fotbalisty působící v nižších soutěžích. Zajímavostí produktu je to, že část odměny za sjednání pojištění získává klub, v němž hráč působí (jistá analogie s odměnami pro zaměstnavatele u pojištění s příspěvkem zaměstnavatele).

Podobně jako ostatní pojišťovny se i Generali snažila co nejrychleji likvidovat škody způsobené povodněmi (Morava a severní Čechy) a krupobitím (střední Čechy).

Generali pojišťovna se dále soustředila na zvyšování úspěšnosti v boji s pojistným podvodem.

Generali pojišťovna - vývoj podílu na trhu

Kateřina Lhotská, NESS Czech s.r.o.

Zdroj: Kateřina Lhotská, NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články